Wakker worden in Toulon

Als ik ‘s morgens om 7 uur door het huis schutter, ligt iedereen nog op één oor. De wolkenpartij boven de zee belooft niet zo heel veel goeds vandaag, maar we hebben het maar te nemen zoals het is. Ik maak een lekker bakkie koffie en positioneer me buiten op een van de tuinstoelen, uit de wind. Heerlijk wakker worden op deze manier. Ik duik later nog even lekker mijn bed in en word weer wakker als het ontbijt-tijd is. Iedereen zit lekker buiten want de wolkenpartij is dan wel dik, de temperatuur is prima.

We vissen nog even een ligstoel uit het zwembad. Afgelopen nacht heeft het erg geregend en hard gewaaid. En dan waait er wel eens wat weg. Junior en Frédérique vertrekken voor boodschappen en het wassen van de auto en de achterblijvers ruimen even op. Daarna verdwijn ik met een boek in de tuin en positioneer ik mij op een riant ligbed, alwaar ik al snel in slaap val. Gelukkig niet voor lang, want ik heb een spannend boek van Esther Verhoef.

Opa en Friso maken het zich gemakkelijk op de bank en delen opa-kleinzoon-dingetjes die altijd goud waard zijn.

Gelukkig mag ik er ook nog even bij komen zitten waardoor het natuurlijk een platina-moment wordt. Ha ha!

Maar niet voor lang, want er moet Franse monopoly gespeeld worden. Gelukkig mag ik mijn beurt voorbij laten gaan want ik vind het echt een stomvervelend spel, wat veel te lang duurt voor mijn onrustige brein.

Halverwege de middag wordt het weer iets beter en besluiten we de barbecue aan te steken en lekker met elkaar te eten.

Echt super lekker, maar vooral super gezellig. Eind van de middag gaan junior, Janneke en ik een rondje lopen in de buurt. We willen beneden aan de kust een ijsje gaan eten en doen een poging om de juiste weg te vinden. Dat lukt niet echt en ook Google Maps kan ons niet de goede kant op leiden.

Omdat we al een aardige klimpartij achter de rug hebben, vinden we het genoeg voor vandaag en geven we het op. We aanvaarden de terugtocht weer.

Moeder en zoon nog even op de kiek

We proberen nog wat bloemetjes te determineren. Niet bepaald mijn sterkste kant, maar ik laat me leiden door zoonlief.

We kijken nog wat tv, maken wat spelletjes af en zoeken ons bed op na een heel fijne, gezellige dag.


Eén reactie op “Wakker worden in Toulon”

  1. Wat hebben jullie geweldige tijd Jullie hoppen van de ene gezellige vakantie naar de andere . Groot gelijk . Ameland herinneringen ophalen en nu met kinderen en kleinkinderen leuke dingen doen . Wat wil je nog mooier hebben . Wij hebben vandaag eindelijk mooi weer , lekker in de tuin. Dit moet je met beide handen pakken . Geniet lekker . Lieve groet Ineke en Joop ????????

    Verzonden vanaf Outlook voor Androidhttps://aka.ms/AAb9ysg ________________________________

    Like

Plaats een reactie